Heart It

Konfirmandernas dag

2012-05-14 @ 19:14:25
Altaret
Intågandes
Våran konfirmationspräst
Samuel (ledare) Rickard (Ledare)
Pjäsen scen 5
pjäsen scen 5
pjäsen scen 5
Alla konfirmander i ring för smörjelse
Här bakom alla faddrar och ledare som ber för mig(utan kåpor) står jag
Blir smörjd
Prästen Hans & Prästen Per
Nattvard
Påväg till stolarna igen efter nattvard
Såhär såg jag ut
Jag
Jag
|Fotograf: Mamma|
Nu har ni fått titta på en del bilder här från min dag igår.
Allt började med att jag vaknade runt 8.00 kunde inte sova i en timma till så gick upp till mamma och hjälpte henne fixa lite med dukningen och så. Sen började jag göra mig i ordning, sminka mig,fixa håret och äta och så. Vid 10.00 vandrade jag,mamma,syrran och mormor iväg till kyrkan för att de skulle få bra plats och jag behövde vara där lite tidigare och så. Där satt/stod jag och väntade tills fler folk kom. Folk började komma och vid 10.30 någongång sattes min kåpa på. Pappa,Carita,Elin,Mattias och Sandra kom också, jag gick och hälsade och fick lite mer saker fixat. Sen vi 10.45/50 gick vi alla konfirmander,ledare och faddrar ut utanför kyrkan och pratade lite och peptalkade varandra och så! Sen var det dax. Vi ställde oss på led och stod och väntade,väntade och väntade ännu mer. Sen satte spsalmen igång och jag blev riktigt nervös (mer än vad jag var innan) , vi började gå in, de tre första gick med korset och ljuset vidare och satte upp det, medans vi andra gick och ställde oss vid våra stolar och sjöng med i psalmen. Sen började allt, prästen prata en massa och sen fick 4 av oss berätta om våran tid som konfirmand, dessa personer var riktigt duktiga! sen var det dax för pjäsen/teatern/skådespeleriet/dramat eller vad vi nu ska kalla det. Så vi gjorde den och allt gick väll som det skulle. Sen var det dax för smörjelsen. Vi blev bedda för, a både ledare,faddrar och prästen Hans & Rickard, och smörjda. Ja sen var det lovsång och lite annat kyrkegrejor :) Och sen var det nattvarden. Sen hände väll inte så mycket, vi tågade ut hade våran typiska kramring :) och sen var det konfirmationsfoton och en text som utdelades. Sen var det slut. Pappa & mamma ville fotografera lite, pappas bilder blev säkert bäst eftersom han är min förebild när det gäller fotografi och han är riktigt duktig verkligen! Fotograf? -Jobbar ej som det men han är fotograf i min ögon för det!
Eftersom det blev väldigt mycket att läsa och för min del skriva nu så delar jag upp denna dag i två inlägg. Så nästan inlägg får ni imorgon när jag är i skolan. Så nu ska jag faktiskt ta och skriva ett till inlägg och mer om vad vi gjorde hemma sen. Men så kolla imorn om ni vill se fler bilder, bland annat på det jag fick, och om vad som hände då!
Så ses vi folket!

KOMMENTERA
Postat av: Anonym

sv; okej, haft en bra dag då?! :D



jag ska snart sova..

2012-05-14 @ 22:33:36
URL: http://swaxu.bloggplatsen.se
Postat av: Helen

Åh så härliga bilder :D

2012-05-15 @ 00:09:23
URL: http://heleeens.bubbleroom.se



Namn
Spara uppgifter

E-post:(bara jag kan se den!)

Blogg/Hemsida:

Din kommentar:

OBS: Du har väll inte glömt ditt namn!
bloglovin
Trackback
RSS 2.0