Heart It

Nageltips!

2012-10-29 @ 11:29:00
Först och främst tänkte jag besvara en fråga jag fått:
 
 
SVAR: Problemet är det att jag faktsikt har världens sämsta naglar! I min släkt går nämligen att ha "hårda" naglar. Alltså bryter vi de väldigt lätt och får fliser. Och då eftersom vi har så hårda naglar så kan de inte böja sig utan att de bryts. Och ja starka är de väll på det sättet men de är ju inte starka eftersom de bryts så lätt!
 

Nu har jag däremot börjat med en nagelvårds nagellack, myrolja. Den ska mjuka upp naglar & de växer snabbare, det behöver jag dock inte eftersom mina naglar växer väldigt fort. 
 
Men nu till tipsen:
  • Smörj in naglarna/nagelbanden med något nagelvårds grej. Myrolja verkar redan bra.. efter ungefär 2 veckor. 
  • Innan du målar dina naglar måla med genomskinligt under så du inte missfärgar naglarna!
  • Och om du vill att nagellacket ska sitta på naglarna längre ta top coat på, alltså ett genomskinligt nagellack. 
  • Om du har en vass flik på nalgen som du går och irreterar dig över, klipp den! Har upptäckt att man borde göra det så fort som möjligt för annars kan du fastna och riva sönder mycket! 
Det var några tips som jag kan komma på just nu, sen finns det ju massa fler, och säkert saker man inte ens tänker på.
 
Hoppas det var lite uppskattat i alla fall!
KRAM

KOMMENTERA
Postat av: Dafina

Åh vilken fin blogg! Besök gärna in min tillbaka. bydafina.blogg.se

2012-10-29 @ 12:24:41
URL: http://bydafina.blogg.se
Postat av: ▲ Lina | fotoblogg ▲

Gillar det med korset :)

2012-10-29 @ 12:52:21
URL: http://linaphoto.blogg.se/



Namn
Spara uppgifter

E-post:(bara jag kan se den!)

Blogg/Hemsida:

Din kommentar:

OBS: Du har väll inte glömt ditt namn!
bloglovin
Trackback
RSS 2.0