Heart It

Bakat kakor! :)

2011-12-22 @ 22:52:32
Kokos drömmar
200 g smör
1 ½ dl socker
rör runt pösigt och vitt
1 tsk vaniljsocker
2 ½ dl kokos
2 tsk hjorthornsalt
5 dl vetemjöl

Degen ska bli mjuk och kladdig när du lägger det i handen och gör en boll sen lägger du dem på en plåt.
150 grader, ca 15 min

Chokladbröd
200 g smör
2 dl socker
3 msk kakao
1 tsk vaniljsocker
1 äggula
2 msk vatten
5 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver

pensling:
uppvispad äggvita
pärlsocker

sätt på ugnen 200 grader. Rör rums varmt fett och socker poröst. rör ner kakao,vaniljsocker,äggula och vatten. tillsätt mjölet blandat med bakpulvret och arbeta ihop till en deg.
Rulla 4 längder, lika långa som plåten. Lägg dem på en plåt smord eller bakplåtspapper. pensla med äggvita, strö på pärlsocker.
Grädda mitt i ugnen 10-12 min, skär längderna i sneda bitar,ca 2 cm breda,medan de är varma.
Och klart!

Sen så bakade mamma även brysselkex, har ej recept på det just nu och ingen bild heller, och sen bakade vi kokos- och chokladbollar, ingen bild eller recept på det nu heller ;)

var nyss uppe hos mormor och nu sitter jag i sängen med onepiecen ska snart lägga mig hade jag tänkt :)



KOMMENTERA



Namn
Spara uppgifter

E-post:(bara jag kan se den!)

Blogg/Hemsida:

Din kommentar:

OBS: Du har väll inte glömt ditt namn!
bloglovin
Trackback
RSS 2.0